[OSM-talk-nl] Hoe duikers mappen

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Sun Aug 16 10:52:50 UTC 2009

Hallo,

Ik ben, als beginnend mapper, bezig om in mijn buurt in Den Haag
foutjes te verbeteren.

Als je kijkt naar http://osm.org/go/0E4Awq4p dan zie je de
Maartensdijklaan het water doorlopen en allemaal bruggen, maar dit is
niet goed. Het water loopt wel door maar allemaal met duikers, van
bruggen is geen sprake.

Hoe kan ik dat het beste mappen? Op het forum is een discussie gevoerd
over een culvert tag, maar daar worden worden twee voorstellen
genoemd: "culvert=yes" en "tunnel=culvert".
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=21629

Wat is nu het handigste? Even laten zoals het is totdat er een
afspraak is over de culvert-tag. Al kom ik op de wiki het woord niet
tegen.

Of gewoon een "culvert=yes" toevoegen aan het water en de "bridge=yes"
weghalen bij de weg? Iemand enig idee hoe de tiles er dan uit komen te
zien?

En een duiker is natuurlijk veel smaller dan een doorlopend water.
Moet ik daar nog wat mee?

Gegroet,
Frank