[OSM-talk-nl] Hoe duikers mappen

Milo van der Linden milo at opengeo.nl
Sun Aug 16 14:13:47 BST 2009

Het is niet aan te raden om kunstmatig te taggen om het renderen van de
kaart te verbeteren.

Ik zou adviseren, zoals ook al eerder in deze thread, om de volgende
vuistregels te nemen:

- taggen wat er is, geen gekunstelde alternatieven taggen omdat het er
dan mooier uitziet.
- een onjuiste rendering op de wiki of hier op de nl lijst posten, het
liefst met een screenshotje zodat onze stylesheet experts er naar kunnen
kijken.
- Indien je info hebt waar momenteel geen, of enkel een tagging voorstel
bestaat, toch taggen, volg je gevoel. Dit kan altijd later worden
verbeterd en als je het niet tagged is het risico dat jou bevinding
verloren gaat veel groter.

Houd in je achterhoofd het volgende:

de centrale openstreetmap organisatie focust zich vooral op de
OpenStreetMap database. De acties van de foundation focussen niet op de
render. De kaart op www.openstreetmap.org is er vooral als showcase
omdat het anders voor de OSMF moeilijk is te laten zien wat ze nou
allemaal kunnen.

Voor Nederland;

Richt je tot de community wanneer je specifieke render verbeteringen of
wensen hebt. Mensen als Ldp kunnen er prima zorg voor dragen dat
verbeteringen die uit NL ontstaan m.b.t. het renderen worden
doorgefluisterd aan de OSMF voor hun centrale kaart.

Met vriendelijke groet,

Milo van der Linden