[OSM-talk-nl] Hoe duikers mappen

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Sun Aug 16 13:18:55 BST 2009

Op 16 augustus 2009 13:31 schreef Lambert Carsten (lhc.osm at solcon.nl)
het volgende:
> Even hier in Amsterdam naar het Muntplein kijkende zie ik dat de natural=water
> gebied ten onrechte doorloopt onder het plein. Je kunt er wel onderdoor varen
> en die weg is het getagged met  waterway=canal; boat=yes; tunnel=yes;
> layer=-1 wat mij niet verkeerd lijkt.
> <http://www.openstreetmap.org/?lat=52.36703&lon=4.89345&zoom=17&layers=B000FTF>

Dat soort situaties heb je in een stad heel veel. Binnen een straal
van 1km van mijn huis weet ik zo drie punten waar dit ook speelt. En
daar is het ook met een brug opgelost. En dan het losliggende fietspad
ook. En dat levert een raar beeld op de tiles op, net zoals jouw
voorbeeld. Maar het water loopt daar gewoon door en de brug is bijna
niet herkenbaar meer.

Het valt allemaal niet mee voor een beginner zeg.

Gegroet,
Frank