[OSM-talk-nl] Hoe duikers mappen

Frank Steggink steggink at steggink.org
Sun Aug 16 15:40:55 BST 2009

Dag Frank,

Frank Fesevur wrote:
> Maar kom ik weer terug bij mijn eerste vraag: Hoe moet ik het dan
> taggen. Zoals het nu is, is het in ieder geval niet goed. Het zijn
> geen bruggen, maar duikers. Dan het water maar opsplitsen?

Als er geen brug is en je geen open water ziet, ja dan opsplitsen en een
duiker "aanleggen". Op andere plekken in de buurt lijkt dat wel gebeurd
te zijn. Zie bijv. Soestdijksekade en Loosduinsekade (alhoewel ik vanaf
mijn PC niet kan zien wat de situatie ter plekke is). Misschien kun je
wat foto's maken en online zetten, zodat we kunnen zien wat de situatie
is? Vooral als iets "bijna niet als brug herkenbaar is" kan een plaatje
veel verduidelijken. De grens zou kunnen zijn of het water ter plekke
vernauwd en duidelijk overkluisd is, of dat er alleen een brugdek tussen
de weg en het water is.

Hoe je duikers precies moet taggen, dat is een tweede. In ieder geval
zou je het moeten taggen, en mocht er concensus komen over duikers, dan
kun je alle gevallen opzoeken die je zelf anders hebt getagd en
corrigeren. Geef, zoals Milo zegt, het in ieder geval aan, zodat de
informatie niet verloren gaat.

Kun je evt. achterhalen wie verantwoordelijk is voor de originele
tagging en vragen hoe hij(/zij) tot deze oplosisng is gekomen? Of komt
dit door de AND import?

Groeten,

Frank

p.s. Ik dacht dat je vraag in eerste instantie te maken had met de
onderwatersport :) Het zou wel interessant zijn om de oester- en
mosselbanken in de Oosterschelde, en koraalriffen (!) te gaan mappen!