[OSM-talk-nl] Google Summer of Code 2009 - signFinder.

Tijs Zwinkels openStreetMap at tumblecow.net
Tue Aug 18 18:29:15 BST 2009

Hallo Iedereen,

vanaf gisteren is de Google Summer of Code officieel afgelopen. Via deze weg
wil ik iedereen bedanken voor de reacties, ideeen, en natuurlijk de
felbegeerde straatnaamborden! ;)

Er is nu een product dat straatnaamborden detecteert, segmenteert, en leest.
Met name in nieuwbouwwijken met nette schone blauwe borden is de performance
hoog (+90% op mijn eigen testset, maar naar maanden ontwikkeling is dit een
cijfer met overfitting).

Bovendien is de code nu opgeschoond zodat hij ook voor personen die niet
Tijs heten te begrijpen moet zijn, en is er een hoeveelheid documentatie.
Alles is te vinden op Google Code: http://code.google.com/p/signfinder/ .
Meer weten over het proces / geinteresseerd in pretty pictures? - Bekijk
vooral ook mijn blog-posts: http://blog.opengeo.nl/index.php/tag/signfinder/

Dit betekend niet dat ik niet meer aan dit project ga werken. Er zijn nog
interessante andere methoden om te proberen en de performance te verbeteren,
en binnenkort gaan Stefan en ik werken aan een website + service, waarmee
anderen makkelijk deze 'signReading' functionaliteit in eigen producten
kunnen gebruiken.

Daarnaast ben ik natuurlijk geïnteresseerd in praktische toepassingen voor
dit product. Heb je goede ideeen? Ergens een half (of heel) project liggen
dat kan profiteren van het lezen van straatnaamborden? - Laat het me weten,
en ik zal graag samenwerken om deze functionaliteit nuttig in te zetten.

Groeten,
Tijs