[OSM-talk-nl] Auto routes

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Thu Feb 12 18:29:50 UTC 2009

Roeland Douma wrote:
> Howdy,
>
> Het viel mij laatst op dat overal in Nederland bordjes met U verschijnen. Deze
> U-routes zijn officiele omleiding routes.
>
> http://www.rijkswaterstaat.nl/images/flyer%20vaste%20uitwijkroutes_tcm174-189614.pdf
>
> Het leek mij leuk deze routes te gaan taggen. Ik ben begonnen van de gene waar
> ik met enige regelmaat langs rij. Deze routes zijn goed te taggen met
>
> type = route
> route = detour
> ref = U*
>
> Het (eerste) resultaat is hier te zien:
> [...]

Ik heb deze week contact gehad met Harry Fluks die de website "Harry's
wegnummers" <http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/index.html> beheert.
Dat is een website met foto's van wegnummers, maar hij heeft ook een aantal
routes gedocumenteerd, zoals de ook uitwijkroutes.
De gegevens van de routes mogen we gebruiken om in OSM te mappen, hij heeft die
gegevens ook maar van internet verzameld. De foto's die hij op zijn site heeft
staan mogen we nadrukkelijk niet gebruiken, maar dat is ook niet zo'n probleem.

Ik heb e.e.a. in de wiki gezet:
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Bestaande_geodata_hergebruiken#Uitwijkroutes>

Maarten