[OSM-talk-nl] tileserver in RDnew?

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Wed Jan 14 07:23:31 UTC 2009

On Tue, Jan 13, 2009 at 3:48 PM, Berlo, L.A.H.M. (Leon) van
<leon.vanberlo at tno.nl> wrote:
> Maarten,
>
> Met Google-projectie bedoel ik de mercator project (900913 of 3785).
> De vraag was: waarom geen 28992? Het is immers een Nederlandse tileserver....
> En dan heb ik het over de voorgerenderde tiles, niet de coordinaten onder in beeld.

Prectische redenen. Die projectie kennen mensen immiddels het beste.
Maar voornamelijk omdat 28992 er redelijk uitziet voor nederland, maar
als je eenmaal over de grens ben wordt het raar erg snel (vind ik).

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/