[OSM-talk-nl] tileserver in RDnew?

Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Wed Jan 14 07:36:32 UTC 2009

Vraagje aan Leon van Berlo en Martijn v Oosterhout (en anderen)

Ik begrijp wat een projectie is: de methode om een bol oppervlak
op een plat vlak weer te geven. Ik weet dat er vele projecties zijn.

Wat is precies de relevantie van het type projectie in een digitale
kaart ?

Zeker als de verschillen (naar ik veronderstel) op NL schaal
alleen met een (krom) maatlatje gemeten kunnen worden ? Toch ?

Zijn er nog argumenten die ik mis, waarom bijvoorbeeld
nr 28992 beter zou zijn dan 3785...

Is er een wiki pagina met dit soort details ?

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)