[OSM-talk-nl] Een toegangelijker OSM, deel 2

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Wed Jul 8 08:51:04 UTC 2009

Er moet een programma komen dat systematisch de database controleert
op route-onmogelijkheden. Wegen die niet aansluiten op zijwegen,
kapotte rotondes, breuken in wegen, tegenstrijdige access rules,
rare eenrichtingswegen, kruisingen die elkaar niet echt raken.
Dit software programma moet een beetje universeel zijn in die zin
dat de check rules er door de gebruiker kunnen worden gedefinieerd.

Sommige dingen zitten al in Validator, maar daar wordt niet vanuit
een autorouter oogpunt naar gekeken.

Fixen op basis van "ik ken de omgeving" is natuurlijk nooit voldoende
om alle data op te poetsen, vooral omdat je de fouten vaak niet ziet.

Gert Gremmen

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)
 Before printing, think about the environment.