[OSM-talk-nl] Een toegangelijker OSM, deel 2

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Wed Jul 8 08:55:43 UTC 2009

++ 08/07/09 10:51 +0200 - ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen:
>Er moet een programma komen dat systematisch de database controleert
>op route-onmogelijkheden. Wegen die niet aansluiten op zijwegen,
>kapotte rotondes, breuken in wegen, tegenstrijdige access rules,
>rare eenrichtingswegen, kruisingen die elkaar niet echt raken.
[...]

Dat is er al en dat heet Keep Right. Ik gebruik dat al regelmatig en een
van mijn "targets" op dit moment is het wegwerken van alle fouten in
mijn regio die door de verschillende validators worden genoemd.

>Fixen op basis van "ik ken de omgeving" is natuurlijk nooit voldoende
>om alle data op te poetsen, vooral omdat je de fouten vaak niet ziet.

Nee, maar wel een begin. :)

--
Rejo Zenger . <rejo at zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.