[OSM-talk-nl] Een toegangelijker OSM, deel 2

Christiaan Welvaart cjw at daneel.dyndns.org
Wed Jul 8 14:39:16 UTC 2009

On Wed, 8 Jul 2009, Philip Homburg wrote:

> Dat zou kunnen, maar persoonlijk zou ik liever zien dat daar een relatie voor
> komt en dat de routing software het dan uitzoekt. Dat zou ook bij een ventweg
> de extra naam schelen.

Er zijn natuurlijk ook heel veel situaties waar wel een verbodsbord bij de
hoofdrijbaan staat, soms overbodig. Hiervoor zal je meestal toch access
tags op de weg moeten zetten, wat betekent dat de toegankelijkheid van een
weg voor een bepaald voortbewegingsmiddel op minstens 2 manieren
beschreven kan zijn.

Dit lijkt een voorstel in deze richting te zijn:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/lane_and_lane_group

     Christiaan