[OSM-talk-nl] Saaie, disfunctionele website

Ante ante at ffii.org
Fri Jul 24 17:18:58 UTC 2009

On Friday 24 July 2009 11:38:17 Stefan de Konink wrote:

> Daar zijn heel wat mensen niet mee eens, vooral die hun eigen projecten
> niet zagen op de blog,

Dat is een kwestie van een account aanvragen en het zelf doen, inderdaad. We
verschillen wat dit betreft niet van mening, lijkt me.

> beginners geen houvast biedde en data doneurs geen
> richting of contact adres boden.

Natuurlijk moet er een pagina zijn met veel verwijzingen, veel praktische
informatie. Maar daar is een wiki toch heel geschikt voor? Dan kunnen veel
meer mensen er aan mee werken dan aan wat er nu is. Wie het meest aktief is
wisselt. Een wiki groeit makkelijk mee.

Een makkelijke oplossing is een blog als buitenkant, levendigheid, met een
goede link naar de centrale wikipagina.

Daar hoeft helemaal geen designer aan te pas te komen.

Mijn toon was overigens fel en provocerend, ja. Maar ik wilde ook even een
echte discussie. Wie kaatst kan de bal verwachten, dus dat Stefan stevig
terugkomt is geen probleem.

Ik zeg ook niet dat alles vroeger beter was, ik heb het alleen over de
website.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante