[OSM-talk-nl] pier tagging

Rejo Zenger osm-talk-nl at subs.krikkit.nl
Mon Jul 27 18:54:06 UTC 2009

++ 27/07/09 20:45 +0200 - Philip Homburg:

>Ik weet niet of het ergens staat, maar ik denk dat binnen iedere layer je
>een planaire graaf moeten hebben. Dus de steiger is of boven het water (daar
>valt misschien wel wat voor te zeggen) of hij doorsnijdt de grens tussen land
>en water (en dan heb je daar dus een node).

Ok. Dus, de regel is: als een way een andere way kruist in hetzelfde
vlak, dan *moet* er op de op de kruising van die twee ways een node
aanwezig zijn. Als een way een andere way in een andere laag kruist, dan
hoort daar geen node (in ieder geval niet geshared). [1]

>Nu niet meer?

Nope. :)

[1] En ook dat ook iets nieuws in Keep Right IIANM: "layer conflicts",
zie <http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4696831>.

--
Rejo Zenger . <rejo at zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.