[OSM-talk-nl] pier tagging

Christiaan Welvaart cjw at daneel.dyndns.org
Mon Jul 27 22:45:36 UTC 2009

On Mon, 27 Jul 2009, Lambert Carsten wrote:

> Ik ken anders in Amsterdam genoeg voorbeelden.
>
> Die regel (3 of meer wegen bij een kruispunt moeten alle dezelfde layer
> hebben) vindt ik niet goed. Overal stukjes weg toevoegen bij ongeveer alle
> bruggen in Amsterdam is onzinnig. Misschien dat keepright blij wordt als alle
> bruggen layer=0 krijgen en alle waterways en natural=water layer=-1 !
> Dat moeten wij volgens mij ook niet doen.

Toch is dat de situatie: het straatnivo ligt al gauw een meter boven de
gemiddelde waterstand, en bruggen waar geen schepen onderdoor hoeven
liggen vaak op straatnivo dus zijn (eigenlijk) niet level=1 maar level=0.

Het probleem is misschien dat die levels vooral gebruikt worden om dingen
netjes te kunnen stapelen bij het renderen. Het is de vraag of waterways
e.d. met level=-1 goed gerenderd worden.

     Christiaan