[OSM-talk-nl] pier tagging

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Tue Jul 28 01:43:58 UTC 2009

On Monday 27 July 2009 20:32:52 Rejo Zenger wrote:
> - Bij onder meer jacht- en woonboothavens heb je geregeld dat er een
>   stijger en/of pier ergens op het land begint en een aardig stuk het
>   meer of plas inloopt. Deze tag je met "highway: footway, man_made:
>   pier" of iets dergelijks. Wat me niet duidelijk is, is wat er gebeurt
>   op grensgebied van land en water. Met andere woorden, daar waar de
>   area met "natural:water" begint, hoort daar nog een "connecting node"?

Naar mijn mening hoort daar geen node.

Aangezien een pier (net als een brug) normaal hoger is dan het land/water, zou
je er een layer tag op kunnen zetten. Echt nodig is dat m.i. niet.

Waar je ook op moet letten: Al dat soort error checkers zijn machinaal. Ze
kunnen niet nadenken. Ze zijn bovendien zeker niet perfect. Dus als ze
een "fout" of waarschuwing aangeven en er is niet overduidelijk een fout
aanwezig, dan is het goed mogelijk dat de error checker verbeterd of
genegeerd moet worden.

Ik gebruik de validator in JOSM al een hele tijd niet meer. Hij geeft zoveel
zinloze waarschuwingen, dat je de echte problemen er niet meer tussen kunt
vinden.

--
m.v.g.,
Cartinus