[OSM-talk-nl] kan osm map wel cc licentie hebben?

Stefan de Konink stefan at konink.de
Tue Jun 2 21:05:28 UTC 2009

Rejo Zenger wrote:
> ++ 29/05/09 08:55 +0200 - Rejo Zenger:

> Mij verbaast het dan weer een beetje dat een dergelijke posting op deze
> mailinglist geen enkele reactie teweeg brengt. Het verbaasd me, omdat
> het "probleem" dat Arnoud noemt, toch een belangrijk element van OSM
> raakt.

Omdat iedereen waarschijnlijk moe is van die hele discussie ;)

> Want wat als het eens voor een rechter komt en de rechter echt oordeelt
> dat OSM geen auteursrechtclaim op de data kan leggen? Voor mij is de
> BY-SA licentie een belangrijk element voor de energie die ik in OSM
> stop.

Voor mij niet ;) De hoeveel hij tijd die ik er in stop komt er uit omdat
ik bij de data kan op een eenvoudige manier. Van mij mag dit volledig PD
worden... maar dat zou ik dan direct wat breder op trekken. Van mij mag
TomTom ook PD worden. Gewoon hele databankrecht de sloot in.

Stefan