[OSM-talk-nl] kan osm map wel cc licentie hebben?

Lambertus osm at na1400.info
Tue Jun 2 21:34:11 UTC 2009

Ik kan wel roepen dat ik het handmatig tekenen van lijntjes en het
daarmee verdigitaliseren van de door mijn waargenomen werkelijkheid wél
een creatief werk vindt, maar wat dan? Als een advocaat met ervaring in
internet vraagstukken hier zijn visie gaat geven op onze licentie, wie
ben ik om er tegenin te gaan? IANAL.

Ik ben tegen PD want ik zou het vervelend vinden als een bedrijf als
TomTom de sier gaat maken met onze data (zonder attribution) om daarna
alle MapShare wijzigingen hierop voor zichzelf te houden.

Daarnaast heb ik veel meer zin om te mappen of andere spannende dingen
voor OSM te doen dan te discussieren over licenties.