[OSM-talk-nl] Wikipedia / OpenStreetMap

Niels Leenheer niels at creatype.nl
Wed Jun 3 18:13:26 UTC 2009

Op de gebruikersdag vertelde Hai Kranen wat over het gebruik
van OpenStreetMap binnen Wikipedia.Daardoor geinspireerd ben ik wat aan het
klussen gegaan om nu eens goed zichtbaar te maken hoeveel
Wikipedia artikelen nu een geocodering hebben meegekregen.

Het experiment is te zien op http://geo.rakaz.nl/wiki.html

Naar mate je verder inzoomt, krijg je meer artikelen te zien. Ook kun je
zoeken op de titel van het
artikel.

Nu was het de bedoeling om ook edit functionaliteit in te bouwen, maar mijn
kennis van OpenLayers
is hiervoor zeker niet toereikend. Ik zat te denken aan de mogelijkheid van
het verslepen van de
markers, waarna met gewijzigde coordinaten automatisch het artikel wordt
bijgewerkt.

Misschien komt dit later nog wel een keer...

Groeten,

Niels Leenheer