[OSM-talk-nl] 6PP: een kleine setback (fwd)

Anonymous Person anonymous at example.com
Thu Mar 5 10:58:48 UTC 2009

Citeren Stefan de Konink <stefan at konink.de>:

> Waarom? Ik heb liever dat Top10 vrij komt dan NWB :)

Weet niet... gevoelsmatig.

6PP zie ik als het postcode tabel in NWB
OSM zie ik als de kaarten in NWB.

TNT/Cendris is nogal kien op postcode tabellen omdat het hun verdien
model zou ondermijnen. TNT is er dus alles aan gelegen om dit soort
tabellen en databases de nek om te draaien.
Postcodes ansich zijn is gewoon openbare informatie. TNT kan zich dus
slechts beroepen op database rechten. Als je zelf zo'n tabel hebt
samengesteld, door met een spider over sites als Funda heen te
wandelen, in hoeverre zal TNT proberen om je alsnog je nek om te
draaien en je gewoon financieel kapot te procederen?!

ik weet niet... het is puur een onderbuik gevoel.