[OSM-talk-nl] Routable Garmin kaarten

Lambertus osm at na1400.info
Fri Mar 6 14:43:46 GMT 2009

Mijn idee was om juist *niet* voorgefinieerde kaartcombinaties (zoals
die op emexes) te maken maar juist dat je zelf kan opgeven welke
kaartsecties je gecombineerd zou willen zien. Iemand die wil fietsen in
noord-oost Nederland heeft andere wensen dan iemand die naar Tjechie op
wintersport gaat.

Volgens mij kun je op je GPS aangeven welk vervoertype je wilt gebruiken
voor de route calculatie, daar heeft de kaart dus niet zoveel mee van doen.

Het kan wel zijn dat er ooit nog een fietsroute specifieke kaart komt
waarbij voorkeur gegeven wordt aan fietsroutes en fietsknooppunt routes
net zoals die ook op http://www.yournavigation.org werkt (kies de
cyclenetworks layer!). Maar dat is toekomst muzie, eerst maar eens een
normale routeerbare kaart produceren.

Het is ook de bedoeling om de gegevens wekelijks te updaten op basis van
de planet dumps.