[OSM-talk-nl] Routable Garmin kaarten

Lambertus osm at na1400.info
Fri Mar 6 15:51:32 UTC 2009

Roeland Douma wrote:
> Hoe vaak worden de kaarten geupdate? Of anders gevraagd wanneer is de data
> niet meer valide. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je een cyclus van
> bijvoorbeeld 3 dagen hebt waarin de requests gecached worden.

De bedoeling is 1x per week. Daarna moeten alle nog bestaande
combinaties verwijderd worden.

> Maar de grote vraag is uiteraard hoe lang het combineren duurt. Praten we over
> minuten of uren? Uiteraard is dit afhankelijk van de datasets die gecombineerd
> worden maar bijvoorbeeld de benelux?

Nederland combineren is een kwestie van een paar minuten maar kan ook 1
minuut zijn, weet ik zo niet.

> Let namelijk wel dat je n! combinaties kan krijgen dus het kan snel uit de
> hand lopen. Ook qua grootte nu zullen veel combinaties niet voorkomen maar
> toch is het iets om op te letten.

Ja dat is zeker. Ik heb hier ook geen ervaring mee. De praktijk zal het
uitwijzen. Nederland gecombineerd is ongeveer 40MB...

> Verder heb je hier een redelijke server voor nodig met graag veel schijven
> daar je veel I/O krijgt neem ik aan?

Dat lijkt me zo op het eerste gezicht mee te vallen. Het meeste werk is
zippen van de data, dus I/O wordt ontzien. Afhankelijk van de
hoeveelheid cores kun je beslissen om de combineer acties te
serialiseren of parallel te schakelen.