[OSM-talk-nl] Routable Garmin kaarten

Roeland Douma unix at rullzer.com
Fri Mar 6 15:35:57 GMT 2009

On Friday 06 March 2009 16:23:05 Lambertus wrote:
> Ik had gedacht lijstjes met aanwezige sets bij te houden zodat iemand
> met dezelfde kaart combinatie direct naar de bestaande set gelinkt kan
> worden. Daarbij wordt dan ook de 'delete timeout' voor die combinatie
> ge-reset zodat veel gevraagde combinaties wellicht inderdaad continue op
> de server aanwezig zijn.
>
> Hele reeksen blokken definiëren is ook een optie maar minder flexibel.
> Misschien moet ik gewoon eerst eens kijken wat het dynamisch combineren
> met de server doet voordat ik terugval op een statischer optie.

Hoe vaak worden de kaarten geupdate? Of anders gevraagd wanneer is de data
niet meer valide. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je een cyclus van
bijvoorbeeld 3 dagen hebt waarin de requests gecached worden.

Maar de grote vraag is uiteraard hoe lang het combineren duurt. Praten we over
minuten of uren? Uiteraard is dit afhankelijk van de datasets die gecombineerd
worden maar bijvoorbeeld de benelux?

Let namelijk wel dat je n! combinaties kan krijgen dus het kan snel uit de
hand lopen. Ook qua grootte nu zullen veel combinaties niet voorkomen maar
toch is het iets om op te letten.

Verder heb je hier een redelijke server voor nodig met graag veel schijven
daar je veel I/O krijgt neem ik aan?

Groet,
--Roeland