[OSM-talk-nl] Nationaal Archief en OSM

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Mar 9 16:49:06 GMT 2009

Hi allen,

Ik heb vorige week bij Kennisland gesproken met Nikki Timmermans (cc) over
een leuk project waarvoor ze samenwerking zoeken met (oa) de OSM-community:

"Kennisland werkt binnen het project Beelden voor de Toekomst (
www.beeldenvoordetoekomst.nl) aan de digitalisering en ontsluiting van een
kerncollectie van de Nederlandse audiovisuele geschiedenis. Voor de
ontsluiting van archieffoto's en - filmmateriaal over de Eerste Wereldoorlog
wordt gezocht naar samenwerking met Open Street Map om precieze geolocaties
te achterhalen en archiefmateriaal aan Open Street Map te koppelen. Ook
wordt gezocht naar communities  met een interesse in geschiedenis,
Wereldoorlog I en fotografie om meer historische contextinformatie rond de
collectie te verzamelen."

Ze zijn in eerste instantie vooral op zoek naar mensen binnen OSM-NL/BE die
dit thema aanspreekt en zouden willen meewerken om dit mogelijk te maken.
Het kan uiteindelijk een hele mooie showcase worden voor wat je met zowel de
OSM-data als de OSM-community kunt bereiken, en met deze boodschap een
breder publiek te bereiken :)

Je kunt contact opnemen met mij maar liever en beter nog rechtstreeks met
Nikki als je meer wilt weten / geinteresseerd bent.

martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/