[OSM-talk-nl] Doe jezelf en anderen een plezier en gebruik Potlatchniet meer

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Tue Mar 31 09:01:24 UTC 2009

Gert Gremmen wrote:
> Het is waar. Potlatch is in de huidige versie
> niet toegerust om in high density gebieden te editen.
>
> Ook ik wil een ieder aanraden (in het belang van de map)
> wat tijd te steken in JOSM. Het is echt makkelijker
> dan je in eerste instantie denkt.

Alle editors hebben een learning curve. Ik zit in Potlatch ook nog vaak te
zoeken hoe iets precies ging.

> Ik heb op OSM talk een discussie gestart over de toekomst van Potlatch, maar
> werd zowat afgebrand omdat ik het waagde om Potlatch ter discussie te stellen.
> Er zijn daar een paar Engelsen die echt de OSM wijsheid in pacht denken te
> hebben en absoluut niet openstaan voor kritiek.
>
> Je mag in die groep alleen kritiek hebben als je mee-programmeert.
> Als gebruiker moet je je mond houden. Met name Richard Fairhurst als auteur
> van Potlatch gedraagt zich als zelfgekozen koning.

Die lijken er in de JOSM community ook te zijn. Een verzoek om een verdwenen
functie terug in te bouwen werd beantwoord met tips hoe het te doen zonder die
functie en een duidelijke weigering om die functie er terug in te zetten.

Dan denk ik ook "programmeer je voor jezelf of voor de gebruiker?"

> Ik wil best een middag organiseren voor Potlatch gebruikers die
> willen overstappen naar JOSM.
> Er is vast ook wel iemand die Merkaartor wil uitleggen.
> Geef me even een seintje als je mee wilt doen, zowel aan
> de vraag als aanbodzijde.

Als ik tijd heb wil ik er zeker bij zijn, in het JOSM kamp. Ik gebruik
Potlatch ook wel eens voor snelle kleine edits, maar ik wist niet dat die de
data zo borkt.
@Stefan, is dat altijd of alleen in bepaalde omstandigheden?

Maarten