[OSM-talk-nl] OSM voor de brandweer?

Geert Schuring geert at schuring.eu
Fri May 15 08:02:05 UTC 2009

Heren en Dames,

Ik heb in Ede contact met een werknemer van de brandweer, en ik hoorde van
hem dat ze op dit moment nog een stratenboek gebruiken om op de plek des
onheils te komen, en dat ze aan het bekijken zijn wat voor navigatie systeem
ze willen hebben. Er bestaat echter onvrede over de kwaliteit van
commerciƫle kaarten.

ALS wij een testopstelling kunnen opleveren met een goed routeerbare kaart
bestaat er een goede kans dat ze dat gaan gebruiken. Vooral de mogelijkheid
om zelf aanpassingen snel te kunnen doorvoeren is voor hen belangrijk. En
met tools zoals die van ITO kunnen wijzigingen gemonitoord worden waardoor
een branch niet direct noodzakelijk is.

Bij mijn laatste test met de routeerbare garmin versie viel me het volgende
op:
- Als ik een adres invoer, is de plaats Ede onbekend.
- als ik een huisnummer invoer wordt er geen mogelijke locaties gevonden.

Ik hoor graag van jullie:
1 - Hoe we bovenstaande issues kunnen oplossen
2 - Wie er een Garmin met een groot scherm heeft en bereid zou zijn daarmee
een demo voor de brandweer in Ede te geven.

Groeten,
Geert.