[OSM-talk-nl] maximumsnelheden.nl

Stefan de Konink stefan at konink.de
Sat May 16 17:56:00 UTC 2009

René Affourtit wrote:

> Ik had in m'n hoofd zitten dat OSMF in dit soort gevallen als
> rechtspersoon kon dienen, maar ik kan daar niets over vinden op hun
> site. Mijn excuses.

Totaal andere discussie maar ik heb dus buiten SOTM en wat hardware
aanschaffen geen idee wat ze doen ;) En hoe ze de community dienen ;)

> Ja, met die organisatie bedoel ik RWS.

En dat is nu een beetje het probleem :S ik ben er nog niet achter wie
maximumsnelheden.nl nu eigenlijk is.

> Hier volg ik je even niet helemaal, bedoel je dat we met de snelheids
> informatie zones kunnen bouwen en aan de hand daar van de maxspeed in
> OSM ingeven? Dat zou wel heel mooi zijn, maar ook deze info bevat
> fouten.

Dirk & ik hadden bedacht dat we op basis van een soort hernummer tabel
NWB FeatureIds op OSM data kunnen leggen, en vervolgens de maxspeed's
van die segmenten kunnen taggen in OSM met de data uit het NWB.

Want de geometrie van NWB is beschermd, de maxspeed is dat niet.

Stefan