[OSM-talk-nl] http://maximumsnelheid.openstreetmap.nl/

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed May 20 19:28:52 UTC 2009

On 20-05-2009 18:45, Maarten Deen wrote:

> Het voorbeeld van Ben is uit zijn verband getrokken. Die regels gelden voor alle
> wegen. Maximum snelheden zijn erg verschillend.

Als dat zo is, dan moeten ze getagd worden, maar volgens mij alleen waar
het een uitzondering op de regel betreft. Een 100km- of 80km-sectie op
een autosnelweg, een snelheidsbeperking in een scherpe bocht.. Maar ik
zie niet waarom je elk stukje highway=primary als maxspeed=80 zou moeten
taggen - *mits* highway=primary 1 op 1 vertaalt naar een 80km-weg.
Alleen dan is de informatie echt redundant. Anderzijds - als je meer
tijd kwijt bent met het bedenken of een bepaalde tag aan een bepaalde
way al dan niet redundante informatie verbeeldt dan met het taggen zelf,
dan zijn we nog niets opgeschoten. Het moet wel praktisch blijven.

> Stel dan eerst maar eens de regels op welke wegen wel en welke wegen niet en in
> welke omstandigheden met een maxspeed te taggen zijn. Ik heb al aangegeven dat
> dat een uitgebreide set regels wordt die ik als mapper niet altijd snel kan
> toepassen (als ik een gedeelte van een kaart download dan weet ik niet of ik wel
> of niet binnen de bebouwde kom zit bijvoorbeeld, nog afgezien van het feit dat
> niet alle bebouwde kommen (goed) zijn gemapt).

Daar kom je op mijn laatste punt - als die set regels er niet is, of te
ingewikkeld is om toe te passen, dan bereik je niets met een dogmatische
houding ten aanzien van redundantie. Daar was het me niet om te doen.

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://schaaltreinen.nl/