[OSM-talk-nl] Goede tag voor bos

Theun theun.mail at gmail.com
Sun Nov 22 09:38:03 UTC 2009

Ik had bij de vorige discussies het idee dat er enige mate van
overeenstemming was en de natural=woods bij mij in de buurt (dokkum)
aangepast naar landuse=forest. Ook als je al een duidelijke definitie hebt
waar ieder het over eens is, is dat voor elk groepje bomen waarschijnlijk
weer lastig te bepalen. Een boom maakt het niet zo veel uit als ie in een
wood of een forest staat.

Zoals freek zegt ligt niemand hier blijkbaar echt wakker van. Volgens mij de
enige reden dat dit geregeld terugkomt is het verschil in kleur bij de
mapnik rendering, dat valt gewoon op, bijvoorbeeld in het Drents-Friese wold
tussen Appelscha en Diever. Bij de OSMRenderer en de fietskaart wordt het
gelijk gerenderd.

Vanuit de AND-data is er 2 manieren geïmporteerd. Veel bos is als
natural=wood getagd. Kleinere bosjes zijn als leisure=park getagd, ik denk
dat dat wel een kandidaat is om aangepast te worden. Dit zal zal zeker niet
geautomatiseerd kunnen omdat er natuurlijk ook echt aangelegde parken zijn
met hier en daar bossage's vijvers etc.

Theun,