[OSM-talk-nl] Goede tag voor bos

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sun Nov 22 12:29:40 UTC 2009

On Sunday 22 November 2009 00:25:26 fabermichiel at planet.nl wrote:
> Is er hier in het verleden iets over gezegd of zijn inderdaad de meeste bos
> tags fout? Als het fout is, kan dat dan met een script worden aangepast, of
> moet dat handmatig gebeuren?

Als je dit ruim een half jaar gelden had gevraagd was het antwoord geweest:

Natuurlijk bos "hoort" getagged te worden met natural=wood.
Beheerd bos "hoort" getagged te worden met landuse=forest.
landuse=wood is waarschijnlijk een vergissing.

Nu heeft er in april één gebruiker, voor zover ik weet totaal zonder overleg,
de boel in drieën verdeeld in de wiki.

Er zijn dan ook 261855 landuse=forest tags en 86804 natural=wood tags in de
database te vinden en maar 683 landuse=wood tags.

Er heeft echter voor zover ik weet nog niemand geprotesteerd tegen de nieuwe
verdeling .....

Ik heb tot nog toe het meeste bos waar ik iets aan heb gedaan als
landuse=forest getagged. Ik vind het zelf echter niet belangrijk genoeg om
uitgebreid op zoek te gaan naar "fout" getagged bos.

--
m.v.g.,
Cartinus