[OSM-talk-nl] Goede tag voor bos

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Sun Nov 22 17:12:21 UTC 2009

fabermichiel at planet.nl wrote:
> Ik zit dan alleen nog met een park. Kan dat leisure=park worden. Ik las dat
>  ergens in een vorige mail, maar kan die zo gauw niet weer vinden. Dan
>  zitten we weer met het verschil tussen gras en bomen in een park
>  (type=grass/trees).

leisure=park en tags voor bossen zijn niet mutueel exclusief. Je kan ze
allebei op dezelfde plek gebruiken. Dus map de rand van het park met
leisure=park, en al de bomen, grasvelden en al het andere dat je in het park
vindt kan je met de nodige landuse=forest en natural=grass invullen. Krijg je
bijvoorbeeld dit:
http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=16&lat=51.1673&lon=4.43363&layers=B00000FFF

We doen hetzelfde met bijvoorbeeld leisure=nature_reserve.

Ben