[OSM-talk-nl] Fietspaden

Geert Schuring geert at schuring.eu
Wed Oct 7 12:30:31 UTC 2009

Wat mij betreft is dit een simpel verhaal. Een weg met daarnaast een los liggen fietspad zijn 2 afzonderlijke ways. Er gelden compleet verschillende eigenschappen, en dingen als eenrichtingsverkeer, wegdek kwaliteit, fietspad naam, enzovoort zijn niet te taggen wanneer de autoweg en het fietspad gecombineert worden tot 1 way.

Een voorbeeld: Het gebeurt (in Ede) vaak dat bijvoorbeeld een fietspad naast een weg een T splitsing heeft, en je vanaf de autoweg dat fietspad niet kunt bereiken omdat er bomen tussen staan. Hiervoor moet je meerdere ways aanhouden.

Ik heb al heel wat kilometer fietspad gemapped, en er is echt maar 1 juiste manier. Het alternatief leid tot de grootst mogelijke problemen zodra je bij een kruising, rotonde, ofzo komt.

Geert.