[OSM-talk-nl] front end web designer

Milo van der Linden milo at opengeo.nl
Mon Oct 12 20:14:03 UTC 2009

Hallo Rejo,

Gelet op resultaten op gelijksoortige verzoeken vermoed ik dat het
antwoord, zeker als de pecunia achterwege blijven nee is.

Herhaaldelijk is er gesproken over het verbeteren van de usability van
de openstreetmap websites, herhaaldelijk heb ik hierbij ook geroepen dat
het goed zou zijn eens iemand van buiten te halen ZONDER openstreetmap
kennis of achtergrond.
Misschien komt er wel een compleet nieuw inzicht met betrekking tot het
verbeteren van de toegankelijkheid en de drempel van openstreetmap.  Ik
zou namelijk graag zien dat openstreetmap leden gaat krijgen uit alle
gelederen van de bevolking.

Momenteel is Henk Hoff in de stichting OpenGeo al voorzichtig stappen op
dit gebied aan het zetten, wellicht kan je met hem overleggen om eens te
kijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen?

Je stelt je vraag in principe al in twee delen, je zoekt iemand om ook
te tikken, deze kwaliteiten zijn voldoende aanwezig. Het gaat er nu
juist om om eens vanuit usability en design te starten, dan is het voor
veel van ons waarschijnlijk relatief eenvoudig om dat om te zetten in
een werkende css/html/javascript/php omgeving.

Vriendelijke groet,

Milo van der Linden