[OSM-talk-nl] Cijfertjes?

Milo van der Linden milo at opengeo.nl
Wed Oct 21 09:33:06 UTC 2009

Lambertus schreef:
> Ja, we vinden allemaal (?) dat we te weinig doen. Dus moeten we dit NU
> omzetten naar actie!
>
> We hebben een stichting -met wat prominente NL OSM-ers in het bestuur-
> dat de intentie heeft de community van OSM te ondersteunen, alleen komt
> er maar weinig uit. Hiervoor zijn allemaal wellicht goede redenen aan te
> dragen maar dat veranderd de realiteit niet. Met 4 of 5 man kun je 'dit'
> gewoon niet allemaal organiseren.

Eens. Maar als secretaris steek ik de hand in eigen boezem en roep ik
bij deze dat we de laatste tijd te weinig structurele activiteiten
ontplooien in de stichting. Eigenlijk ligt het "opereren vanuit de
stichting"redelijk stil sinds het QuadCopter project is afgerond. Ik zeg
hiermee niet dat de individuen uit de stichting niks doen, maar we zijn
weer teruggevallen in onze solo activiteiten :D

> [...]
> alleen de randstad!
> - Media informeren en artiekelen aan de hand doen. Bijvoorbeeld: Op pad,
> Mountainbike, Kijk, Quest, Volkskrant, etc...
> - Bedrijven/overheden actief benaderen voor informatie, de WOB club zeg
> maar ;-)
> - Clubs, verenigingen, stichtingen en evt bedrijven helpen met het
> implementeren van OSM kaartjes/data in hun websites e.d.
>
> Zo kunnen OSM-ers die zich actief op willen stellen, met hulp van
> sponsoring en coordinatie van het OpenGeo bestuur, met een voor hun

Dat is precies wat de stichting graag zou willen! Iedereen met
individuele ideeen kan deze melden bij een van ons, of algemeen aan
bestuur at opengeo.nl

> Bij deze dan ook de oproep: meld je aan voor een commissie of geef je
> mening.

+1