[OSM-talk-nl] 'Aanraken' van AND import data.

Eric A ericalberts at gmail.com
Wed Oct 28 19:56:28 GMT 2009

Ik ben nu al een half jaartje aan het mappen voor OSM. Vooral bosgebieden
met mijn mountainbike, maar ook ontbrekende straten/gebouwen/gebieden rond
Groningen en elders als ik er kom.
Nu zag ik in een eerdere mailing dat alle AND import 'aangeraakt' zou moeten
worden. Hier heb ik een paar vraagjes over.

1. Wat houdt aanraken in. Moet je de nodes aangeklikt hebben, of moeten er
ook wijzigingen aan gemaakt worden.
2. Meestal staan er twee sleutels van AND bij een weg: AND_nosr_r en
AND_importance_level. Wat moet ik hiermee?
3. Als ik door een buurt fiets, moet ik dan alle wegen bereden hebben, of
kan ik ook wegen aanpassen, omdat ik er vlakbij woon en ze gewoon ken?

Groningen is redelijk compleet qua wegen, maar er is nog best veel
onaangeraakt. Ik zou hier best wel wat ondersteuning in willen geven.

Eric Alberts