[OSM-talk-nl] 'Aanraken' van AND import data.

Stefan de Konink stefan at konink.de
Wed Oct 28 20:05:23 UTC 2009

On Wed, 28 Oct 2009, Eric A wrote:

> 1. Wat houdt aanraken in. Moet je de nodes aangeklikt hebben, of moeten er
> ook wijzigingen aan gemaakt worden.

Vooral eens kijken of de data uberhaupt klopt :)

> 2. Meestal staan er twee sleutels van AND bij een weg: AND_nosr_r en
> AND_importance_level. Wat moet ik hiermee?

Laat voorlopig maar staan; kan geen kwaad.

> 3. Als ik door een buurt fiets, moet ik dan alle wegen bereden hebben, of
> kan ik ook wegen aanpassen, omdat ik er vlakbij woon en ze gewoon ken?

Dat laaste doen ze in Cuba waar GPS'en illegaal zijn. Maar goed, een
blokje fietsen is nooit slecht natuurlijk :)

> Groningen is redelijk compleet qua wegen, maar er is nog best veel
> onaangeraakt. Ik zou hier best wel wat ondersteuning in willen geven.

Probeer vooral geometrie te checken, en features toe te voegen. Maxspeed,
Postbussen, Bushaltes en wat niet meer :)

Stefan