[OSM-talk-nl] 'Aanraken' van AND import data.

Andre Engels andreengels at gmail.com
Wed Oct 28 22:11:59 UTC 2009

2009/10/28 Eric A <ericalberts at gmail.com>:

> 1. Wat houdt aanraken in. Moet je de nodes aangeklikt hebben, of moeten er
> ook wijzigingen aan gemaakt worden.

Om als aangeraakt te gelden, moeten er wijzigingen zijn; het aanraken
is echter geen doel op zich - waar het om gaat, is dat er iemand
gekeken heeft of de weg een beetje klopt.

> 2. Meestal staan er twee sleutels van AND bij een weg: AND_nosr_r en
> AND_importance_level. Wat moet ik hiermee?

Als ze je niet in de weg staan, gewoon laten staan. Doen ze dat wel,
dan kan het waarschijnlijk ook geen kwaad ze te verwijderen.

> 3. Als ik door een buurt fiets, moet ik dan alle wegen bereden hebben, of
> kan ik ook wegen aanpassen, omdat ik er vlakbij woon en ze gewoon ken?

Zeker mag dat tweede ook, zo ben ik ook begonnen, maar toch zou ik je
willen aanraden om ook in dat geval eens even bij die weg langs te
gaan. Als je ergens specifiek met OSM in je achterhoofd langsgaat, dan
zie je toch weer andere dingen dan wanneer je er 'gewoon' dagelijks
langskomt.

André Engels, andreengels at gmail.com