[OSM-talk-nl] [Amsterdam] Eenrichtings verkeer

Roeland Douma unix at rullzer.com
Fri Oct 30 15:55:40 GMT 2009

Hoi,

Ik zat nog even te denken aan de grote hoeveelheid eenrichtings verkeer in
Amsterdam. En eigenlijk is het overgrote deel geen eenrichtings verkeer. Ik
heb mijn fototoestel niet hier dus bij gebrek daaraan zal ik google street
view gebruiken.

Als voorbeeld heb ik het begin van de Amstelkade genomen [1]. Het is echter op
veel plaatsen toe te passen binnen Amsterdam (en ongetwijfeld ook andere
steden). Het geheel gaat eigenlijk over motorvoertuigen op meer dan 2 wielen.

Zoals te zien op [2] mag je vanaf de Amsteldijk niet de Amstelkade op door het
C6 bord [3]. Als je echter vanaf [4] gaat kijken dan zie je dat het daar geen
eenrichtings verkeer is.

Als je namelijk op [5] staat dan heb je een verplichte rijrichting.

Het lijkt er dus meer op dat het een eenrichtings verkeer is. Maar je mag
gewoon niet inrijden vanaf een bepaalde kant. Er is echter niemand die je
tegenhoud in je Fiat Panda te keren op de Amstelkade en dan de andere kant op
te rijden.

Eigenlijk zou dus alles in Amsterdam omgetagd moeten worden en het geheel in
turn restricties moeten worden gevat. Of eigenlijk niet inrijden restrictie!

Nu weet ik dat we niet taggen voor de renderer maar willen we een nuttige
kaart hebben dan moeten we een manier vinden om de restrictie goed op de kaart
te krijgen anders denkt iedereen van ik mag overal rijden maar dat mag dus
niet dan.

Hoe denken jullie hierover?

Groet,
--Roeland