[OSM-talk-nl] [Amsterdam] Eenrichtings verkeer

Andre Engels andreengels at gmail.com
Fri Oct 30 16:08:59 UTC 2009

2009/10/30 Roeland Douma <unix at rullzer.com>:
> Hoi,
>
> Ik zat nog even te denken aan de grote hoeveelheid eenrichtings verkeer in
> Amsterdam. En eigenlijk is het overgrote deel geen eenrichtings verkeer. Ik
> heb mijn fototoestel niet hier dus bij gebrek daaraan zal ik google street
> view gebruiken.
>
> Als voorbeeld heb ik het begin van de Amstelkade genomen [1]. Het is echter op
> veel plaatsen toe te passen binnen Amsterdam (en ongetwijfeld ook andere
> steden). Het geheel gaat eigenlijk over motorvoertuigen op meer dan 2 wielen.

> [...]

Mijn mening is dat in dit soort gevallen het aangeven als
eenrichtingsverkeer de 'kleinste leugen' is. Bij een lange straat zou
ik er eerder voor zijn om het laatste stukje als eenrichtingsverkeer
aan te geven, en de rest niet, maar bij een straat als deze lijkt
zulks me zwaar overdreven. Zoveel nut heeft het niet om in een
dergelijk kort stukje te willen omkeren. Daarnaast, omkeren lijkt me
gezien de foto's ook niet echt tot de mogelijkheden te behoren, als je
echt de 'verkeerde' kant wilt oprijden, dan lijkt me achteruitrijden
de enige optie.

André Engels, andreengels at gmail.com