[OSM-talk-nl] Het mappen van Bruggen

Dick dick at mrns.nl
Sat Sep 12 09:49:02 BST 2009

Bij het afgelopen Mappers Beraad Amsterdam heb ik een balletje opgegooid
over het mappen van bruggen in Amsterdam.

De bruggen in Amsterdam hebben vaak een naam (die los staat van de
straat die er overheen loopt) en een brugnummer.

Daarbij zijn er toch nog een aantal vragen over hoe we dit taggen. In de
wiki staan de volgende pagina's:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Bridge_Name
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relations/Proposed/Bridges_and_Tunnels

In het kort komt het op het volgende neer:
- Het zijn allebei nog proposals
- De relatie Bridges_and_Tunnels is ingewikkelder maar wel completer
- Ze worden allebei nog niet gerendered

Ik heb nu zelf een tag geintroduceerd "brugnummer" en die tag ik op ways
met de bridge tag.

Zolang er nog geen besluit is genomen maakt het mij niet uit hoe er
getagged wordt, als de bruggen maar te identificeren zijn zodat een
toekomstige conversie naar de gewenste situatie mogelijk is.

Daarnaast lijkt het mij dat er een mooie koppeling kan komen met
Wikipedia (
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Bridges_in_the_Netherlands)
en bruggen van Amsterdam (http://www.bruggenvanamsterdam.nl/)

Tenslotte heb ik nog een vraag, of en hoe we een brug met een bijnaam
taggen (zoals: http://www.bruggenvanamsterdam.nl/ijdoornlaan8.htm)

Ik kijk uit naar jullie reacties!

gr
Dick