[OSM-talk-nl] huisnummers, meer dan slechts een paar

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon Sep 14 08:42:39 BST 2009

Rejo Zenger wrote:

> In dit specifieke geval is dat inderdaad zo. Ik ben nog niet helemaal
> overtuigd dat dit altijd als regel kan gelden. Je hebt immers ook van
> die lange gebouwen met meerdere entrees. Daarbij lijken me de nummers
> meer entree-specifiek dan gebouw-specifiek te zijn.

Als je het over portiekwoningen hebt, dan zou je de gedeeltes met alle
woningen die vanuit een specifiek portiek zijn te bereiken als eigen
area kunnen tekenen, en dat een paar keer op rij om het hele gebouw te
hebben. In wezen niets anders dan rijtjeswoningen, die ook aan elkaar
vastgebouwd zijn, maar die toch als aparte areas worden getekend, 1 per
huisnummer. In het geval van portiekwoningen dan 1 per huisnummerreeks.

Het vastleggen van de ingang van een groot gebouw, en zeker als dit niet
direct op de bijbehorende straat uitkomt, vind ik zeker nuttig, maar zou
niet gekoppeld moeten zijn aan het huisnummer op zich. Als je een gebouw
(area) hebt, kun je in die way ook een node opnemen en die taggen met
building=entrance oid. Ik heb hier al eens een opmerking over gelezen,
ergens.

--
Lennard