[OSM-talk-nl] OSM op Garmin vragen

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Sun Sep 20 09:54:01 UTC 2009

Hallo,

Ik gebruik sinds enige tijd OSM van Lambertus op mijn Venture HC. Ik
gebruik de MapSource installer van "NL normal" en af en toe van de
routeable kaarten als ik naar het buitenland ga.

Het werkt prima en ik heb er veel plezier van, met name tijdens het
geocachen. Daarnaast gebruik ik ze ook om te zien wat er nog niet
gemapt is (om dat dan dus ook proberen te mappen). Toch heb ik wat
opmerkingen en kleine problemen omdat het, IMHO, nog beter kan.

1: Hoogtelijnen
Zijn er plannen om hoogtelijnen op te nemen in de (routeable)
bestanden? Ik zie in de wiki dat diverse programma's de mogelijk
hebben om de SRTM data te gebruiken. Ik weet dat hoogtelijnen in grote
delen van Nederland niet bijster interessant zijn, maar we gebruikten
deze zomer de kaarten in Zwitserland en daar kunnen ze zeer prettig
zijn om te hebben.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relief_maps
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/SRTM

2: Uninstaller
Als je zowel een normal als de routable kaartenset installeert dan
blijkt de uninstaller alleen voor de laatst geïnstalleerde set te
werken. Misschien is het zinvol om de uninstall-naam van deze
installers aan te passen. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de
normal en bijv de cyclemaps, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

3: niet alle imgs worden bijgewerkt
Niet alle img bestanden op de server lijken te worden bijgewerkt. De
tiles 11000043 11000045 11000046 11000047 hebben een datum van 18
juli.
http://dev.openstreetmap.nl/~lambertus/garmin/nl/normal/

4: tiles.xml
Geen idee waar het bestand voor gebruikt wordt, tiles.xml is geen
valid xml. De tile-elements worden niet afgesloten.

5: Gemeentegrenzen
Ik vraag me af hoe zinvol het is om de gemeentegrenzen op te nemen in
de Garmin-kaarten.

Gegroet,
Frank