[OSM-talk-nl] provinciegrenzen n.a.v. woonplaatsgrenzen Nijefurd

Theun theun.mail at gmail.com
Sun Sep 20 14:16:11 BST 2009

> Vanaf welke data heb je gewerkt?
>
> Ik heb de *.gpx files<http://mirror.openstreetmap.nl/woonplaatsbesluiten/Nijefurd/>gebruikt. Die stonden er voor Nijefurd bij. Zijn deze geconverteerd vanaf de
shp files?

Ik heb van Oostellingwerf en Weststellingwerf ook de shp files zien staan,
echter zonder *gpx. Zal eens proberen of ik dit zelf kan converteren naar
*gpx of *osm formaat.

> - Je hebt ref:woonplaatscode=* nog niet gezet.

 De woonplaatscodes stonden niet in deze gpx files, maar heb ze inmiddels
gevonden en toegevoegd.

- Sommige grenzen hebben wel en sommige geen authoritative=yes, het
> laatste met name in het noordwesten van de gemeente.

Vond de wikipagina een beetje verwarrend, of het nu de bedoeling is om al *
source=Woonplaatsbesluit* en *authoritative=yes* bij de ways zelf of alleen
bij de relation toe te voegen. Ik heb eigenlijk dit bij de relatie gehouden.

> - Hermelum is nog niet goed getagd.

Wordt in ieder geval niet goed gerendert, ik heb het idee dat ik alle tags
goed heb staan. Ik had ze al een keer extra nagelopen omdat deze niet
zichtbaar werd.

Wat ook opvalt is dat de grenzen van de woonplaatsen niet allemaal
hetzelfde zijn bijvoorbeeld die van Hemelum/Workum hebben op de grens met It
Heidenskip een aantal plekken waar boogjes in de grens staan, met een
honderdtal nodes op een 20 m, terwijl de grens van It Heidenskip hier een
rechte lijn heeft. De laatste is denk ik beter.

Grtz Theun,