[OSM-talk-nl] provinciegrenzen n.a.v. woonplaatsgrenzen Nijefurd

Lennard ldp at xs4all.nl
Sun Sep 20 13:05:15 BST 2009

Theun wrote:

> zijn ingevoerd. Ik heb de afgelopen week de grenzen van Nijefurd
> (zuidwesthoek van Friesland) ingevoerd.

Vanaf welke data heb je gewerkt?

> Volgens de woonplaatsgrenzen van Nijefurd loopt de provinciegrens tussen
> Friesland en Noord-Holland midden door het IJsselmeer ipv vlak langs de

De grens zoals die oorspronkelijk liep, lijkt me afkomstig uit AND. Als
de woonplaatsbesluiten andere grenzen aanduiden, lijkt me dat we dat
daarnaartoe kunnen veranderen.

Hoe meer gemeente- en woonplaatsgrenzen we krijgen langs
provinciegrenzen, hoe nauwkeuriger deze wordt.

> Ik zou dit op basis van de huidige data kunnen aanpassen, de
> provinciegrens lijkt een rechte lijn, en een deel van die lijnen zijn
> ook nu al als provinciegrens in de OSM data. Of hebben we hier nog een
> databron voor? Blijft over dat de gemeentegrenzen in het IJsselmeer niet
> meer kloppen.
>
> De gemeentegrens tussen Nijefurd en Wymbritseradiel komt trouwens ook
> niet overeen tussen OSM data en data van het woonplaatsbesluit Nijefurd.
> Moet ik nog even corrigeren.

Oh, grenzen naar naburige gemeenten pak ik altijd gelijk mee met de
woonplaatsgrenzen, omdat dat makkelijker is om in 1 keer te doen. Minder
verwarrend ook.

Nog wat puntjes over Nijefurd:

- Je hebt ref:woonplaatscode=* nog niet gezet.
- Sommige grenzen hebben wel en sommige geen authoritative=yes, het
laatste met name in het noordwesten van de gemeente.
- Hermelum is nog niet goed getagd.

--
Lennard