[OSM-talk-nl] Startpunt lwn Wandelroute

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Sat Aug 28 19:33:13 UTC 2010

Sommige routes hebben simpelweg geen herkenbaar officieel begin. Om de
Westbroekroute van de ANWB als voorbeeld te nemen.

Er is nergens een officieel informatiepaneel. Hij komt wel langs twee
parkeerplaatsen (aan het begin en einde van het Bert Bospad) en langs een
handvol bushaltes in Westbroek, Oud-Maarsseveen en Tienhoven.

Dan ga ik echt geen zeven startnodes in de route stoppen. Een hypothetische
tripplanner moet maar intelligent genoeg zijn om die parkeerplaatsen en
bushaltes te vinden. Ze staan tenslotte ook in OSM.

Ook bij routes die niet rond lopen heb ik nergens een startpunt in de relatie
gestopt. Het lijkt me vrij duidelijk waar die starten.

--
m.v.g.,
Cartinus