[OSM-talk-nl] busrelatie icm forward role

René Affourtit raffourtit at gmail.com
Sat Dec 4 13:39:45 GMT 2010

2010/12/4 Michiel Faber <fabermichiel op planet.nl>:
> En juist op de website van ldp staat dat ik niet alleen forward, maar ook backward moet gebruiken.

Klopt

> Het gaat niet om de richting van de route, maar of de way ook in de richting van de route loopt. Als mijn way naar het oosten gaat, en mijn relatie loopt over die way naar het westen, zou ik role is backward op die way moeten zetten.

Klopt

> Kijk naar het laatste voorbeeld van LDP. Hij gebruikt daar 1 relatie cq route die heen en weer gaat, maar ik zou daar way C met role is forward taggen, omdat die in de heenrichting van de relatie zit.

Nee, daar gaan veel mensen de mist in.
Als je van links naar rechts gaat, dan lopen B en D met de route mee,
dus forward. C ligt echter tegen de route in en is dus backward (als
je C volg ga je achteruit over de route).
Zouden we twee relaties aanmaken, dan krijgt heen (links-rechts) A, B,
D, F met role forward en C met role backward. Terug (rechts-links)
krijgt A, E en F met de role backward.

Wat is trouwens heen en terug? Op een route van Breda naar Tilburg, is
voor iemand uit Breda Tilburg heen. Voor iemand uit Tilburg is dat
juist terug.

Rene