[OSM-talk-nl] busrelatie icm forward role

Lennard ldp at xs4all.nl
Sun Dec 5 00:36:37 GMT 2010

On 4-12-2010 19:28, Michiel Faber wrote:

> Als ik dan weer terug kijk naar het laatste voorbeeld van LDP dan kan ik
> daar ook de way C geen role geven, omdat beide ways er om heen al de
> role forward hebben?

En nu komt er iemand langs en die draait om wat voor reden dan ook de
richting van B of D om (en hopelijk ook de forward in backward). Wat nu?
Vandaar de expliciete backward op C.

> Ik snap wel wat de bedoeling is, maar of het de meeste ideale oplossing
> is, ben ik nog niet over uit. Ik zal in elk geval mijn bewerkte relaties
> nog eens nalopen of ik het overal goed gedaan heb.

Het *is* ook een ramp, zeker om uit te leggen. Mijn illustraties zijn
bedoeld om inzichtelijk te maken *hoe* het systeem werkt, niet *waarom*
het zo gekomen is.

En zoals Cartinus al zegt: editors zouden hier nog veel meer behulpzaam
bij kunnen zijn, door bijvoorbeeld al aan te duiden dat je route
consistent is. Stel voor dat je C niet tagt of met forward, dat de
editor/validator je er dan op wijst dat dat stukje of die tak niet te
volgen is.

@Wimmel: oneway=yes hopelijk, niet true. Ik vind het, als gebruiker van
de data, erg onhandig dat we yes of true of 1 mogen gebruiken. Nu moet
ik het platslaan, ipv dat er in de data gewoon 1 mogelijke waarde is.
Daar had jaren geleden al eens een Benevolent Dictator een uitspraak
over moeten doen.

--
Lennard