[OSM-talk-nl] Licentie - update

Stefan de Konink stefan at konink.de
Wed Dec 8 09:14:52 GMT 2010

On Wed, 8 Dec 2010, Floris Looijesteijn wrote:

> Waar is die poll aangekondigd? Ik had hem nog niet eerder gezien maar nu
> ingevuld.
> Kwestie van interpretatie denk. Ik lees: 365 van 490 gaan akkoord met ODbl.
> Van die 365 zijn er 215 die het ook als PD beschouwen. Ik heb daar ook
> over getwijfeld maar denk dat ik dat niet kan maken omdat ik veel trace:
> het lijkt me sterk dat dat op PD mag.

Ik lees dat een kleine 50% die de keuze wordt gegeven met PD akkoort gaan
en geen expliciete mogelijkheid wordt aangeboden. Afgeleide werk is
sowieso een interessant ding. Waarom zou iemand ODBL wel toestaan
bijvoorbeeld :)

> Het is toch overduidelijk dat er straks data verwijderd moet gaan worden
> als dit allemaal doorgaat? Dus ja, dan moet er ook geblocked worden...

Ik weet niet in wat voor wereld jij binnen OSM leeft. Maar er is heel wat
meer te doen dan data intekenen.

Stefan