[OSM-talk-nl] Licentie - update

Frank Steggink steggink at steggink.org
Wed Dec 8 21:21:01 GMT 2010

On 10-12-08 09:39 PM, Ben Laenen wrote:

> Kan er ook eens een treemap gemaakt worden waar de imports uit zijn
> weggelaten?
>
> Ben

+1

Ook graag met de accounts die het PD vakje hebben aangevinkt? Die
mogelijkheid is er wel degelijk, mede getuige mijn user settings pagina:
"You have also declared that you consider your edits to be in the Public
Domain. Zo moeilijk kan dit niet zijn. Ik weet dat het onhaalbaar is om
te switchen naar PD, maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich verhoudt in
de statistieken.

Voor mezelf hoeft het niet meer, maar ik kan me wel goed indenken dat
een beter en objectiever beeld van de stand van zaken (dus niet geskewed
door import accounts) mensen helpt om een betere afweging te maken. Deze
openheid is goed voor het proces, vooral omdat er kritiek is op het
vermeende gebrek aan openheid door de OSMF. Dit zou een non-issue moeten
zijn, vanwege het open karakter van OSM.

Frank