[OSM-talk-nl] Betr: Re: ODbL acceptance statistics for the Netherlands

Frank Steggink steggink at steggink.org
Tue Dec 14 17:46:36 GMT 2010

On 10-12-14 05:52 PM, Ben Laenen wrote:
> Zoals ik al gezegd heb, ongeacht of de data nu al dan niet PD is, je moet nog
> steeds toestemming krijgen van elke persoon die die account gebruikt heeft om
> te importeren.
>
> Contributor terms != licentie
>
> Ben
Waarom vind je dat? Ik kon en kan het niet uit je mail van vorige week
terughalen. Dit roept ook wederom de overbekende vragen op, zoals "waar
ligt de grens"? Wat als iemand 3 huisjes onder 3dshapes heeft
geïmporteerd en faliekant tegen de CT is, en de rest voor?

Als de data PD is, hoe kun je dan als importeur überhaupt bepalen wat er
met de geïmporteerde data moet gebeuren? Dan maakt het toch helemaal
niks uit onder welke licentie het in de toekomst komt te vallen. Als
iemand PD data voor veel geld wil verkopen, kun je hem ook geen
strobreed in de weg leggen.

Frank