[OSM-talk-nl] Betr: Re: ODbL acceptance statistics for the Netherlands

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Tue Dec 14 18:15:21 UTC 2010

Frank Steggink wrote:

> Waarom vind je dat? Ik kon en kan het niet uit je mail van vorige week
> terughalen. Dit roept ook wederom de overbekende vragen op, zoals "waar
> ligt de grens"? Wat als iemand 3 huisjes onder 3dshapes heeft
> geïmporteerd en faliekant tegen de CT is, en de rest voor?
>
> Als de data PD is, hoe kun je dan als importeur überhaupt bepalen wat er
> met de geïmporteerde data moet gebeuren?

Omdat het dan gebeurt onder de voorwaarden van elke importeur, en dat is nu
dat de data wordt vrijgegeven onder de CC-licentie. Bijgevolg kan elke
importeur ook zeggen of die met nieuwe voorwaarden akkoord gaan voor "zijn"
data. Importeerder A kan niet beslissen dat de data die importeerder B heeft
toegevoegd onder de nieuwe voorwaarden valt, dus moet je dat samen gaan
bespreken vooraleer het vinkje van de nieuwe CT wordt aangeduid.

> Dan maakt het toch helemaal
> niks uit onder welke licentie het in de toekomst komt te vallen. Als
> iemand PD data voor veel geld wil verkopen, kun je hem ook geen
> strobreed in de weg leggen.

Daar geef je zelf het argument.

Nu, ik neem aan dat niemand van de importeerders dit gaat tegenhouden, maar
hou de puntjes op de i :-)

Ben